Nya verksamhets bilder till företaget?
Bilden i vår dagliga kommunikation blir allt viktigare. Kvaliteten speglar så mycket mer än bara innehållet i det avbildade motivet. I det undermedvetna läser vi annonsörens ansikte utåt genom bilden dvs. företagets resurser, kunskapsnivå, seriositet och ambition.
Bilder av bra kvalitet kännetecknas av att de är rätt exponerade i god komposition.
Ser vi skillnad på en bra och en dålig bild så är målet inom räckhåll!
Exempel på en dålig bild är att vi reagerar negativt när vi ser på den. Exempel på en hygglig bild är att vi inte reagerar alls. De vanligaste kännetecknen på en dålig bild är obalans i komposition, sned, för mörk, för ljus, färgstick, platt och tråkig och att den helt enkelt inte representerar det som är tänkt.
Bilder av riktigt hög kvalitet berör och bjuder in till betraktelse och bär fram annonsörens budskap med en positiv och intressant underliggande ton.
Kontakta mig med era budskap så förvandlar jag dem till härliga och uttrycksfulla bilder!
Fotograf Marcus Johansson