Porträttera småföretagare

Publicerat

Påminner mig ibland om bioaffischer. Jag utgår från företagarens bransch eller kompetens. Ett porträtt kan bli så mycket mer än bar ett ansikte eller karaktär. Det är hur vi än vänder och vrider på saker och ting avgörande viktigt med bra bilder. Och om vi hoppar över plural som i bilder och bättre fokuserar på ett fotografi som berättar, informer och väcker nyfikenhet på samma bildruta så tänker vi nog ganska bra. Möjligheten att kunna använda en och samma bild i en rad olika kanaler fungerar likt branding. Vill du annonsera i olika medier så är en bild bästa lösningen.

Tobias egenföretagare inom IT Behövde min hjälp med några porträtt för ovanstående användningsområden. Efter telefonkontakt förstod vi varandra och jag gav mig ut för att lokalisera en inspirerande miljö helst under tak och inomhus då det var i mitten av Januari mörkt och kallt.

Eftersom jag känner Stockholm väldigt väl både in och utvändigt visste jag på ett ungefär var jag skulle leta. Sagt och gjort tog jag en runda på 90 minuter och provfotograferade en handfull olika miljöer. Bilden ovan satte sig och jag kände direkt att detta är en miljö som kan associeras med datorer och IT. Det är för övrigt ett konstverk som genom form och ljus väcker intresse för ögat.

Någon dag senare tog det oss ett par timmar att fotografera porträtt i 3 olika miljöer. Och så här blev den färdiga bilden från just den här miljön.

Här kan du se fler porträtt i olika miljöer och stilar samt priser.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.